Зміст:

 

Що таке каркас покришки?

Як вибрати компаунд гуми MAXXIS?

Який вибрати тип захисту покришки?

      — SILKWORM та ZK – захист від проколів фронтальної частини покришки

      — EXO та EXO+ – захист від бокових порізів середнього рівня

      — DOUBLEDOWN та DH – максимальний захист від порізів

      — Рекомендовані комбінації компаундів, каркасу та захисту

 

Актуальна лінійка велосипедних покришок MAXXIS для гірських велосипедів вражає своїм розмаїттям. Та разом із великим вибором покришок на будь-який смак зʼявляються й купа питань щодо їх підбору.

 

Сучасна велосипедна гума від MAXXIS може мати такі позначки на боковинах:

 

  • 120 tpi або 60 tpi
  • 1C, 2C чи 3С
  • MAXXSPEED чи MAXXGRIP, або все ж таки MAXXTERRA

 

Що означають всі ці позначки? Розберімося з усім за порядком!

 

 

Щоб вибрати покришки MAXXIS правильно, вам треба знати про такі параметри:

 

  • Каркас покришки
  • Кількість зовнішніх шарів гуми – компаунд
  • Захист від проколів та порізів

 

Що таке каркас покришки?

 

Каркас покришки – це внутрішній нейлоновий шар, на якому тримається гума. Саме каркас впливає на вагу та захищеність гуми від порізів та проколів. Вимірюється показником щільності ниток на дюйм покришки (TPI)

 

 

MAXXIS виділяє наступні види каркаса:

 

  • 120 TPI – Каркас що складається з тонких та щільних ниток. Доволі легкий та мʼякий, підходить для перегонів, тому що мало важить.
  • 60TPI – важчий каркас з меншою щільністю ниток, проте їх товщина збільшена. Такий каркас вважається міцнішим. Використовується в тих випадках, коли потрібна міцна покришка, стійка до стирання.

 

Звідси висновок. Якщо вам потрібна легка гума для перегонів – обирайте каркас 120 TPI. Якщо треба зробити ставку на міцність та витривалість, тоді ваш вибір — це 60TPI.

 

Як вибрати компаунд гуми MAXXIS?

 

Компаунд – це зовнішній шар гуми, який безпосередньо торкається поверхні. Він відіграє ключову роль у зчеплені покришки та накаті.

 

 

Щоб задовольнити потреби всіх райдерів, MAXXIS розробили декілька видів компаунду для всіх стилей їзди.

 

  • Single Compound – шар, який зроблений з гуми однієї жорсткості. Використовується у недорогих покришках для прогулянкових велосипедів.
  • Dual Compound – комбінація з двох різних жорстокостей гуми.
  • Triple Compound – комбінація з трьох різних жорстокостей гуми. Найтехнологічніший компаунд, який дає накат на прямих ділянках та зчеплення у поворотах.

 

 

 

В МАXXIS існує декілька видів потрійного компаунду:

 

  • 3C MAXXSPEED – найшвидший компаунд, який використовується в гумі для перегонів кросс-кантрі

 

 

  • 3C MAXXTERRA – щось середнє між швидкістю та максимальним зчепленням. Підійде для трейлового катання.

 

 

  • 3C MAXXGRIP – така суміш дає максимальне зчеплення, та підходить для ендуро та даунхіл стилей катання.

 

 

Також з сезону 2023 в лінійці з'явився новий компаунд для перегонів XC –  MAXXSPEED (2023). В ньому використовується один шар гуми, який став на 25 швидше та витриваліше від попереднього покоління.

 

Який вибрати тип захисту покришки?

 

Захисний шар – це дуже важлива частина покришки, яка захищає боковини від порізів та проколів. Може бути різного складу, надавати різний рівень захисту та сильно впливати на вагу покришки.

 

SILKWORM та ZK – захист від проколів фронтальної частини покришки

 

 

Ці два легких та ефективних матеріали дають захист від стандартних проколів, які виникають від скла, колючок та іншого.

 

Вони розташовані під каркасом, або між окремими шарами каркасу.

 

EXO та EXO+ – захист від бокових порізів середнього рівня

 

 

Захисні шари EXO використовуються у легких шинах для кросс-кантрі й трейлу.

 

 

Вибирайте тип EXO захисту наступним чином:

 

 

  • EXO – краще підійде для перегонів, тому що є дуже легким
  • EXO+ – підійде для трейлового катання та електровелосипедів, бо є більш міцним, але й важчим

 

 

DOUBLEDOWN та DH – максимальний захист від порізів

 

 

Ці два види захисту використовуються в шинах для екстремальної їзди, до навантаження на гуму та вірогідність порізу є максимальною. Це не окремі захисні стрічки, а повноцінні шари каркасу, що дають захист не тільки в боковинах, а ще й у фронтальних ділянках.

 

  • DOUBLEDOWN – підійде для перегонів ендуро та легких електрвоелосипедів. Складається з вдвох додаткових шарів каркасу 120 TPI
  • DH – максимальний рівень захисту, який виготовляється з двох шарів по 60 TPI. Підходить для найскладніших умов та регулярного катання в горах

 

Рекомендовані комбінації компаундів, каркасу та захисту

 

MAXXIS рекомендує такі варіанти покришок для різних умов:

 

  • 3CMAXXGRIP та базовий захист EXO – підійде для легкого трейлу
  • 3CMAXXGRIP та захист EXO+ – спуски на слизькому та мокрому покритті
  • 3CMAXXGRIP та каркас DD – гоночні ендуро та легкі електровелосипеди
  • 3CMAXXGRIP та каркас DH – велосипеди для швидкісних спусків, які розраховані на максимально сколадні умови