Як правильно перемикати передачі на велосипеді

Якщо раніше велосипед був транспортом для швидкого пересування, і при цьому не мав жодних зручностей, то зараз це комфортний спосіб пересування. Велосипеди мають трансмісію, яка при необхідності допомагає змінювати зусилля на педалях.

Багато водіїв велосипедів до сих пір не розуміють, як правильно і при якій швидкості потрібно перемикати передачі. У більшості випадків це робиться на інтуїтивному рівні, що згодом завдає непоправної шкоди транспорту. Сьогодні існують певні правила, які вказують, коли потрібно перемикати передачі на велосипеді. Їх потрібно дотримуватися в обов'язковому порядку. Тільки так ви зможете:

  • убезпечити себе від неприємних ситуацій на дорозі;
  • продовжити термін експлуатації свого велосипеда.

Експерти розповіли, як правильно перемикати передачі, і коли, на якій швидкості необхідно робити перемикання.

Правильна швидкість

У більшості випадків новачки при покупці першого велосипеда звертають увагу на кількість швидкостей. На їхню думку, чим більше їх кількість, тим швидше і могутніше транспорт. Насправді це не так. Швидкість велосипеда в першу чергу залежить від зусиль на педалі, ніж від кількості передач. Якщо так розібратися, то швидкість транспорту на велосипеді з єдиною передачею не особливо поступається швидкісному шосейному велосипеду. Напрошується питання, навіщо тоді так багато передач?

Вибирати швидкості потрібно з огляду на рельєф місцевості, а також власні фізичні можливості. Під час їзди важливо, щоб ланцюг не перекошувався. Визначити це легко. Для цього достатньо просто подивитися на нього. Правильний рух - коли ланцюг рухається паралельно рамці переднього перемикача. В цьому випадку можна стверджувати, що швидкість руху обрана правильно. Перекіс ланцюга спостерігається в тому випадку, коли вона перескакує на задню і передню велику зірку.

Так при якій же швидкості потрібно рухатися? Існують основні правила, яких слід дотримуватися. Головний принцип правильного перемикання передач простий - передні і задні зірки завжди повинні знаходитися приблизно в одній площині:

  • велика передня зірочка поєднується з 4 - 8-ою задніми зірками. Таке поєднання вважається оптимальним при катанні на рівному дорожньому покритті;
  • середня передня зірочка поєднується з 3 - 6-ою веденими зірками. Таке поєднання підходить для водіїв, які люблять поїздити по незначно пересіченій поверхні. Також таке перемикання призначене для водіїв, які хочуть добитися максимального фізичного навантаження при їзді по рівній дорозі;
  • з 1 - 3-ої задніми зірками поєднується мала передня зірка. Таке поєднання підійде для велосипедистів, які люблять підніматися на двоколісному транспорті по горах. Це правильне поєднання необхідне для того, щоб водій витрачав менше сил при частому обертанні педалей.

Якщо не дотримуватися правил поєднання передніх і задніх зірок, то все може закінчитися сильним перекосом ланцюга. Також це загрожує швидким зносом ланцюга і перемикачів швидкостей.

Як правильно перемикати швидкості

Якщо правильно перемикати швидкості, то їзда стане легкою і комфортною. Водій буде витрачати менше зусиль, а також істотно продовжить термін служби трансмісії двоколісного транспорту. Якщо ви думаєте, що правильно перемикати передачі потрібно тільки на автомобілі, то це не так, до велотранспорту дані правила також відносяться.

Слід дотримуватися наступних правил при перемиканні передач на велосипеді:

  • швидкості перемикаються тільки під час обертання педалей;
  • щоб перемикання було коректним і плавним, слід послабити навантаження на педалі;
  • перемикання передач відбувається послідовно;
  • швидкість перемикається перед заїздом на гору.

Якщо під час руху ви почуєте сторонні звуки, то це означає, що перемикання не відбулося.