Зміст:

 

Тренд на гравійні велосипеди набрав шаленої популярності у 2015-2017 роках. Він став логічною пропозицією на потребу райдерів в універсальних велосипедах, які б могли швидко їхати на асфальті та ґрунті. Сьогодні гравійники довели, що вони не просто “мода”, а закривають реальні потреби велосипедистів.

 

У 2025 році вбачаємо, що тренд на “бруталізацію” всієї велоіндустрії буде збережено. Покришки стають дедалі ширшими навіть у шосейному сегменті. А рами стають зручнішими та прогресивнішими, при цьому зберігаючи відмінний накат.

 

Сегмент гравійників демонструє тренд на універсальність, тобто сучасні моделі дають змогу ефективно використовувати велосипед, як для спорту, так і для довгих подорожей.

 

Яким має бути гравійний велосипед у 2025 році?

 

Отже, поговоримо, який гравійник купити у 2025 році, щоб він був сучасним та відповідав усім модним тенденціям. 

 

Великі зазори в рамі та вилці

 

 

Авжеж, сучасний гравійник неможливо уявити без великих грязьових зазорів на вилці та в рамі. Що ця перевага дає на практиці:

 

  • Якщо потрапили в сильний бруд – то великі зазори дозволять колесам вільно
  • Можливість встановити ширші покришки

 

Ця перевага робить гравійник ліпшим з погляду прохідності, а отже ви зможете заїхати на ньому у дуже дикі місця.

 

Гума “з коробки” не менше за 40 мм

 

 

Широка гума – обовʼязковий атрибут гравійника у 2025 році. Вона дозволяє долати бездоріжжя, майже як на гірському велосипеді: мʼяко та комфортно. А спеціальний протектор дасть можливість легко катити асфальтом без суттєвих втрат енергії.

 

Середня ширина покришок на сучасному гравійнику становить 38-45 мм. 

 

  • Моделі з шириною до 40 мм відмінно підійдуть для туризму та довгих поїздок асфальтом
  • Варіанти на покришках 40-45 мм підійдуть для стрімкої їзди бездоріжжям.

 

Наприклад, велосипеди лінійки Merida SILEX починаючи з 2024 модельного року мають ширину гуми 45 мм. Це робить їх вдалим вибором для бездоріжжя. 

 

А гравійники серії Kona Rove на 28 колесах з гумою 38-40 мм будуть ідеальні для довгих подорожей і туризму.

 

Готовність для безкамерного використання

 

 

Перехід на безкамерку суттєво зменшує вагу коліс у їх критичній частині. Саме тому всі сучасні гравійники збираються на ободах та покришках, що готові для безкамерного використання.

 

Як перевірити що велосипед готовий для безкамерного використання?

 

  • На покришках біля назви зазвичай вказується позначка Tubeless Ready
  • Ободи також мають цю позначку, або абревіатуру UST

 

З коробки в колесах велосипеда встановлені камери, тому після купівлі його треба перевести на безкамерку, докупивши безкамерні ніпелі та безкамерну стрічку.

 

Виконати перехід зокрема вам допоможуть спеціалісти нашої веломайстерні Black Bike.

 

Варіативність трансмісій (1 чи 2 зірки попереду)

 

 

Більшість виробників дійшли висновку, що не всім райдерам потрібна 1 зірка попереду, а також не всі використовують дві зірки. Саме тому віднедавна зародився тренд на варіативність.

 

В рамках одного модельного ряду ви можете вибрати, яким саме буде ваш ідеальний гравійник. Та вибрати модель на 1 чи 2 зірки попереду. 

 

 

Але у чому різниця систем з однією та двома зірками?

 

  • Одна зірка попереду має на увазі використання касети з великим діапазоном, що дозволяє впевнено долати підйоми на бездоріжжі. Також замість переднього перемикача лівий дуал може керувати дропером, що також великий плюс на бездоріжжі.
  • Дві зірки попереду у парі з маленькою касетою дають дуже плавний крок перемикання. Це дуже корисно в довгих поїздках на асфальті

 

Ось, як це працює на прикладі лінійки Giant Revolt:

 

  • Giant Revolt 1 має дві зірки, а отже добре підійде для тривалих поїздок бездоріжжям
  • Giant Revolt Advanced 1 більше підійде для змагань на бездоріжжі

 

Амортизаційна вилка з невеликим ходом

 

 

Саме так, амортизація стає дедалі популярнішою і на гравійниках. Свого часу першопрохідцем у цьому напрямку став Cannondale Slate з вилкою Lefty Oliver. Але тоді не зовсім розуміли, де застосовувати такого “звіра”, та Slate досить швидко забули. 

 

Проте зараз гравійні перегони стають все популярніші, а траси для них – складніше. Тому й починають зʼявлятися такі байки, як Giant Revolt X. Попереду встановлена вилка Rock Shox Rudy, що має хід 40 мм, добре гасить дрібні нерівності та додає більше комфорту не бездоріжжі.

 

Прогресивна геометрія

 

 

Геометрії рам сучасних гравійників стають дедалі спортивнішими та агресивнішими. Наприклад, оновлена лінійка Merida SILEX має кут нахилу рульової труби – 69,5 градусів. Це такий самий показник, як і в гірських велосипедах для кросс-кантрі 2018-19 модельного року. 

 

А отже сучасний гравійник має поведінку гірського байка, що дає більше керованості й комфорту на бездоріжжі.

 

Алюміній чи карбон?

 

 

Багато покупців ставлять питання, який гравійник краще: карбоновий чи алюмінієвий ?

 

Відповідь на це питання залежить від сфер застосування велосипеда:

 

  • Якщо плануються довгі поїздки з байк-пакінгом, тоді варто розглянути раму з алюмінію, бо вона дає більше різних кріплень для сумок та нерідко – можливість встановити багажник.
  • Карбонові велосипеди легше та краще підходять для спортивних поїздок без рюкзака та будь-яких сумок. Вони ідеальні для перегонів та марафонів.

 

Підсумок

 

Отже, 2025 році варто звернути увагу на такі якості гравійників:

 

  • Великі зазори в рамі та вилці
  • Широка гума (від 40 мм)
  • Готовність до безкамерки
  • Вибір між двома та однією зіркою попереду
  • Амортизаційна вилка (для складного бездоріжжя)
  • Геометрія, наближена до гірських велосипедів